Autor: | | Vytvořeno: 13.02.2007 - Změněno: 15.02.2007 |
Škoda Felicia
ŠKODA FELICIA (1959-1964)
Původní model Škoda 450 (čtyřka v označení udává počet válců a padesátka výkon motoru) přišel na trh v roce 1957 jako sportovní alternativa k rodinnému modelu Škoda Octavia. Se zavěšením na kyvných polonápravách montovaných na separátní podvozek a padesátikoňovým čtyřválcem se sice nejednalo o žádný vyloženě sportovní model, ale vůz se především příjemně řídil a navíc byl velmi pohledný. V nabídce byla Škoda 450 k dispozici s odnímatelnou laminátovou nebo plátěnou střechou a obě střechy byly zaměnitelné. V roce 1959 nahradil ve výrobě Škodu 450 nový model Felicia typ 994 s mírně pozměněnou karosérií a typickými ploutvičkami na zadních blatnících.
O další dva roky poději se ve výrobě objevil i model Felicia Super typ 996 s větším motorem o obsahu 1221 ccm a s výkonem zvýšeným na 55k.
Tyto sportovní Škodovky byly vyráběny v závodě v Kvasinách a celkem bylo vyrobeno 1010 kusů modelu 450 a 14 863 kusů modelu Felicia.
Motor
| 4dobý, zážehový
| Počet válců
| 4
| Objem
| 1089, 1221 cm3
| Maximální rychlost
| 130 km/h
| Převodovka
| 4. stupňová, 2., 3. a 4. stupeň synchronizovaný
| Spojka
| Suchá, jednokotoučová
| Karoserie
| 2 dveřová, 4 místný kabriolet
| Chlazení
| vodní, náporové
| Vrtání
| 72 mm
| Zdvih
| 75 mm
| Výkon
| 50 kW při 5600 ot/min
| Délka x šířka x výška
| 4065x1600x1380mm
| Rozvor
| 2390 mm
| Spotřeba paliva
| 9l/100km při rychlosti 100km/h
|
|